Dobre ćwiczenia na ręce i nie tylko

W domowych pieleszach warto nie tylko odpoczywać, ale również warto zadbać o siebie. Długi czas pracy i niemożność chodzenia na siłownię nie jest wymówką. Zamiast chodzić do klubu sportowego ze spokojem można poćwiczyć w zaciszu domowym – nawet podczas oglądania telewizji. Aktywność sportowa to najlepsza rzecz na jaką możemy sobie pozwolić. Planując treningi w domu warto zakupić akcesoria sportowe, które można schować po zakończonym treningu do szafy. Dzięki temu nic nie będzie nikomu zawadzało.

Ćwiczenia z obciążeniem

Bardzo dobrym pomysłem są hantle, które nie tylko można zakupić w sklepie sportowym, ale także w zwykłych marketach na sezonowych promocjach fitnessowych. Ćwiczenia z tego typu sprzętem są o tyle dobre, że można je wykonywać samodzielnie bez nadzoru trenera. Do tego można je wykonywać w pozycji siedzącej, czyli nawet podczas siedzenia na kanapie. Te małe urządzenia sportowe są świetne, jeżeli ktoś myśli o wzmocnieniu swoich mięśni, jak również wyeksponowaniu pięknej muskulatury w swoich rękach i ramionach. Regularne ćwiczenia z hantlami sprawiają, że nie tylko budują się mięśnie w naszych rękach, ale są one również mocniejsze. W późniejszym czasie przekonamy się, że możliwości pracy rąk są jeszcze większe – co w szczególności doceniają panowie pracujący na co dzień rękoma. Do tego ćwiczenia z hantlami wpływają na koordynację ruchową, pozwalają wysmuklić sylwetkę, a nawet wzmacniają mięśnie kręgosłupa. Z hantlami w dzisiejszych czasach mogą ćwiczyć wszyscy – nawet seniorzy! Przy czym należy pamiętać o tym, aby w odpowiedni sposób dopasować ciężar do swoich możliwości.

Jak zacząć ćwiczyć?

Jak powinno się zaplanować trening z hantlami? Są na to dwa sposoby. Pierwszy to solidny trening co dwa lub trzy dni. Cały trening powinien być poświęcony na rzeźbę mięśni. Takie wyjście zaleca się jednak osobom zaawansowanym, które chcą popracować nad swoją muskulaturą. Drugi sposób trenowania, to ćwiczenia codzienne z hantlami, ale tylko przez 15 lub maksymalnie 20 minut. Przy czym nie oznacza to faktu, że sam trening ma trwać tyle samo. Zaplanujmy sobie jeden, konkretny trening, który będzie trwał przez godzinę. Podzielmy go na poszczególne partie (np.nogi brzuch, pupa, ramiona, ręce, itd). Hantle (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia_Hantle-967.html) pójdą w ruch w odpowiedniej partii. W weekend sportowcom będzie należał się odpoczynek i od poniedziałku będzie można wrócić na nowo do treningów. Z tygodnia na tydzień możliwości będą rosnąć, kondycja się poprawi na tyle, że będzie można pomyśleć o cięższych hantlach.

Ludzie zdjęcie utworzone przez Racool_studio - pl.freepik.com