Dzień: 6 maja 2020

Hantle

Ćwiczenia z obciążeniem

Aktywność sportowa to najwspanialsza rzecz. To taka forma ruchu, która dobrze zaplanowana pomaga nawet odpocząć. W ten jakże aktywny i korzystny dla zdrowia sposób można odpoczywać na siłowni, na powietrzu, jak również w zaciszu domowym. Dobry trening jest w stanie wynagrodzić nam bardzo dużo. W odpowiedni sposób należy zaplanować swój codzienny trening, dzięki czemu wszyscy będą pewni, że przyniesie nam spodziewane efekty pod postacią spalonej tkanki tłuszczowej, jak również wyrzeźbionych mięśni.

Spalanie i rzeźbienie

Do dobrego treningu przydać się mogą hantle. Jest to o tyle fajna rzecz, że można ich używać podczas 90% aktywności ruchowej. Niektórzy specjaliści zalecają chociażby bieganie z hantelkami, czyli z dodatkowym obciążeniem, dzięki czemu mięśnie będą intensywniej pracować. Nasze ciało lubi urozmaicenia, dlatego obciążenie pod postacią hantli, czy też zwykłych butelek z wodą jest wskazane. Nawet zwykłe przysiady można wykonywać z obciążeniem, dzięki czemu mięśnie nóg, jak również pośladka będą lepiej pracować. Jest wiele zalet takich treningów, jak chociażby wzmocnienie mięśni rąk, spalenie większej ilości kalorii, jak również rzeźbienie swojej sylwetki. Jak można ćwiczyć z takimi urządzeniami? Na wiele sposobów.

Przykładowe ćwiczenia z obciążeniem

Pierwsze ćwiczenie to wyciskanie hantli nad głową na wyprostowanych rękach z jednoczesnym przekręceniem klatki piersiowej w lewo lub w prawo. Stajemy na wyprostowanych nogach, a ręce z hantlami zwisają wzdłuż ciała. Wyciskamy ręce z obciążeniem nad głowę i jednocześnie cały korpus przekręcamy w jedną stronę, pilnując przy tym aby wszystko co znajduje się poniżej linii bioder zostało w jednym miejscu, czyli skierowane do przodu. Podczas opuszczania rąk do dołu, klatka powraca na swoje miejsce. Jest to ćwiczenie wspaniale modelujące również mięśnie skośne brzucha. Kolejne ćwiczenia to pompka z rotacją ciała na boki. Przy tym ćwiczeniu należy mieć takie obciążenie o które będzie się można swobodnie oprzeć na ziemi. W dłoniach znajdują się ciężarki o które opieramy się robiąc pompki (kobiety mogą robić pompki w wersji damskiej). Podczas podnoszenia się jedna ręka zostaje oderwana od ziemi i unosi się do boku z jednoczesnym przekręceniem klatki. Potem ciężarek odkładamy i wykonujemy powtórzenia na obydwie strony. Kolejne ćwiczenie to unoszenie hantli przed sobą. Wyciągamy ręce przed sobą z obciążeniem, stając na prostych nogach. Uginamy ramiona w łokciach sprowadzając je do kąta 90 stopni. Potem ręce wracają znowu do pozycji wyprostowanej.

Ludzie zdjęcie utworzone przez Racool_studio - pl.freepik.com